مناظره و تبلیغ

مناظره و تبلیغ: فن مناظره، مجادله، مغالطه و خطابه

نویسنده: محمدباقر شریعتی‌سبزواری
موضوع : سفسطه , مناظره‌ها , سخنوری
ناشر : بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)
محل نشر : تهران
قیمت : 3800 تومان
تعداد صفحات : 248
تاریخ نشر : 1389/12/7

مناظره و تبلیغ
محمدباقر شریعتی سبزواری از اساتید حوزه است که در زمینه سخن و سخنوری تحقیق جامعی انجام داده است و یکی از تالیفات ایشان در این زمینه کتاب مناظره و تبلیغ: فن مناظره، مجادله، مغالطه و خطابه است.
این کتاب آموزش شیوه‌ها و نکات لازم برای «مناظره»، «مجادله»، «مغالطه» و «خطابه» است. نگارنده که تنها مبلغان دینی را مخاطب خود می‌داند سعی دارد با ارایه‌ی این آموزش‌ها راه را برای تربیت اشخاصی هموار نماید که می‌خواهند در مناظرات بین مذاهب شرکت کنند. او همچنین در بخشی از کتاب خود به منظور کاربردی و جلوه دادن مباحث، نمونه‌هایی از مناظرات امامان معصوم(ع) با مخالفان را نیز آورده است.
شریعتی سبزواری در ابتدای این کتاب چنین می نویسد: اغلب مردم، اهل برهان منطقی و فلسفی نیستند بلکه به شنیدن مناظره، جدل، مغالطه و سخنوری علاقمندند و مخالفان نیز از این طریق گام به میدان می نهند، چرا که بسیاری از هواداران مکاتب بشری و مخالفان انقلاب اسلامی برای تثبیت مکتب و مرامشان و تخریب اسلام و انقلاب جز توسل به مغالطه، سفسطه، مناظره، مجادله و خطابه و انواع گفتمان‌ها راهی ندارند. از این رو لازم است طلاب علوم اسلامی و حافظان دین خدا، راه و رسم تبلیغات مناسب با زمان را بیاموزند و مهارت‌های لازم را در فنون مغالطه، مجادله، مناظره و خطابه کسب نمایند.
کتاب مناظره و تبلیغ: فن مناظره، مجادله، مغالطه و خطابه در پنج فصل اصلی که هر کدام از آنها حاوی مطالب جزئی‌تری هستند منتشر شده است:
فصل اول: مبادی تصوریه و تصدیقیه مناظره
فصل دوم: جدل و مجادله (قواعد، شرایط آداب و مراحل آن)
فصل سوم: مغالطه
فصل چهارم: متون مناظره ها
فصل پنجم: سخنوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =