مرحله استانی ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان از برگزاری مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویی در گیلان با حضور ۸ تیم خبرداد.
معصومه نیک‌کار،معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان،با اشاره به برگزاری دور مقدماتی مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان(نشان خواجه نصیرالدین طوسی)،اظهار کرد:رشد و توسعه علم و دانش، زمینه‌سازی در راستای یادگیری اصیل، عمیق و پایدار،رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو و تقویت روحیه حق و حقیقت‌طلبی از اهداف برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی است.
وی در خصوص برگزاری مرحله استانی مسابقات مناظره، افزود: در دور مقدماتی مسابقات ۸ تیم دانشجویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد، ۴ تیم به مرحله نیمه صعود می‌کنند که سرانجام دو تیم در مرحله نهایی به رقابت می پردازند که گروه برتر مسابقات به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابد.
نیک کار گفت: این مسابقه به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو و یک سرپرست گروه که باید عضو هیئت علمی دانشگاه یا موسسات آموزش عالی باشد و هر ۴ عضو گروه باید درباره موضوع تحقیق کنند.
مسئول سازمان دانشجویان ایران در گیلان گفت:از هر گروه ۲ نفر به عنوان مناظره کننده در مسابقه شرکت می‌کنند و زمان هر مسابقه ۳۲ دقیقه است که اعضای گروه در فواصل معین ۱۶ دقیقه سخنرانی می‌کنند و یک فرصت شش دقیقه‌ای برای طرح مسئله، دو فرصت سه دقیقه‌ای برای دفاع و یک فرصت چهار دقیقه‌ای برای نتیجه‌گیری در نظر گرفته شده است.
نیک کار تصریح کرد:هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امیتازدهی قضاوت خواهند کرد،مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا کرده، نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهند کرد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان اضافه کرد:هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیازدهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا کرده، نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اجتماعی شدن دانشجویان، تمرین تحمل نظر مخالف و توانایی صحبت کردن از جمله مهارت هایی است که در مسابقات مناظره برای شرکت کنندگان ایجاد می شود و افزایش پیدا می کند، افزود: مناظره‌های دانشجویی می‌توانند در افزایش آگاهی دانشجویان نقش موثری داشته باشند و ابعاد جدیدی را پیش روی آنها بگذارد.
گفتنی است، تیم «دیالکتیک» به عنوان تیم برتر مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان از گیلان به مرحله منطقه ای راه یافت.(ایسنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + پانزده =